امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۷:۴۸

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » بایگانی » صلوات ، برترین ذکر

دی ۱۷, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

صلواتنویسنده

663کد مطلب

951تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

صلوات ، برترین ذکر

صلوات ، برترین ذکر
برترین ذکر صلوات عنوان کتابی است که برای دومین بار از سوی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی روانه بازار کتاب شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی ، همه ما با فواید ذکر صلوات در زندگی خود کم و بیش آشنا هستیم و شاید هر کسی که خواهان رحمت خداوند است با این ذکر بر پیامبر اکرم(ص) و خاندان او درود و سلام می‌فرستد.
صلوات که چشمه رحمت خداوند است بهترین ذکری است که همه ما بارها و بارها در طول روز بر زبان جاری می‌کنیم و برای اینکه به مهر و دوستی حضرت محمد(ص) و دودمان او زبان بگشاییم و آنان را بزرگ بداریم در محافل و مجالس خویش از عمق دل بانگ برمی‌آوریم :”اللهم صل علی محمد و آل محمد”.
با تحقق این هدف و آشنایی بیشتر مردم با فواید و آثار صلوات، آستان قدس رضوی کتابی را تحت عنوان “برترین ذکر صلوات” که نوشته جعفر بیاتی است برای دومین بار روانه بازار کتاب کرده است.
کتاب مذکور به اهتمام محمد تقدمی صابری در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به زبان فارسی ترجمه و در ۲هزار نسخه منتشر شده است.
کتاب “برترین ذکر صلوات” به واکاوی ابعاد پیوسته ذکر صلوات پرداخته و برجسته‌ترین گزاره‌های آن را که با قرآن و حدیث در پیوند است بر میشمارد.
نویسنده این کتاب در اا فصل به موضوعاتی از قبیل معنای صلوات، اهتمام به صلوات چرا، چگونگی صلوات فرستادن، از فضایل صلوات، حکم صلوات، ترک صلوات، صلوات ناقص، صلوات برای چه کسی، شمه‌ای از فضایل صاحبان صلوات، گونه‌های از صلوات و جنبه عرفانی صلوات می‌پرداز و هر بایی درخور مطالب احادیثی از ائمه اطهار درباره صلوات را ذکر می‌کند.
در این کتاب آمده است: گرامیداشت پروردگار و پیامبر اکرم(ص)، از میان بردن گناهان، برآورده شدن نیازها، در امان ماندن از خطرها، رهایی از گرفتاری‌ها و اجابت دعا از جمله فضایل صلوات فرستادن است.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:« مستحب است در روز پنج شنبه، شب و روز جمعه و روزها و شب‌های ماه رمضان بر پیامبر اکرم و دودمان او صلوات فرستاده شود ».
چاپ نخست کتاب مذکور در ۲ هزار نسخه در سال ۱۳۸۷ از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شده است.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 82

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .