امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۵:۲۶:۴۱

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » بایگانی » ختم صلوات برای حاجت مطابق دستور آیت الله قاضی

دی ۱۷, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

صلواتنویسنده

653کد مطلب

11362تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

ختم صلوات برای حاجت مطابق دستور آیت الله قاضی

ختم صلوات برای حاجت مطابق دستور آیت الله قاضی

مطابق دستور آیت الله قاضی(استاد عرفان آیت الله بهجت و علامه طباطبایی)

سوال: برای حاجت، افزایش روزی و ایام بارداری چه ذکر و برنامه ای خوبست؟

پاسخ حجت الاسلام مهدی یوسف وند

توصیه ما همواره در ایام قبل و بعد از بارداری این هست که مادر و پدر قبل از هر چیز از غذای حرام و شبهه ناک دوری کنند. انجام واجبات و ترک محرمات هم از ضروریات است چون هزاران عمل مستحبی اثرش به پای یک عمل واجب نمی رسد و نخواهد رسید!. پس باید مراقبت داشت که نمازها در این ایام قضا نشوند و گناهانی مثل غیبت و تهمت زمینه آلودگی روحی را فراهم نسازند.

در نوشتارهای قبل درباره آداب بچه دار شدن از منظر روایات مطالبی مطرح شد [از اینجا کلیک کنید و بخوانید]،علاوه بر آن مطالب یکی از بهترین دستورات خواندن سوره یاسین هر روز در ایام بارداری است که بسیار تاثیر گزار است در نورانیت مادر و بچه، و به همراه آن این ختم صلوات نیز توصیه می گردد. این ختم صلوات عمومی است، برای حوائج به کار گرفته می شود، یکی از آثار این ختم نورانیت و افزایش خب به اهل البیت علیهم السلام خواهد بود اگر گوینده با توجه این برنامه را پیش بگیرد. خوبست در دوران بارداری دو الی سه بار اول، وسط و آخر بارداری تکرار شود و از خداوند فرزندی سالم و صالح که از یاوران و سربازان امام عصر ارواحنا فدا باشد که بهترین سرمایه برای پدر و مادر است را از خداوند بخواهید.

توصیه ما به شما و تمام عزیزانی که به دنبال یک ختم  برای استجابت دعا هستند این است که این دستور معتبر را انجام بدهند. در روایت داریم که از آثار صلوات استجابت دعاست. رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : صَلاَتُكُم عَلَيَّ إجابَةٌ لِدُعائكُم و زَكاةٌ لِأعمالِكُم .  بحار الأنوار: ۹۴/۵۴/۲۲.
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : صلوات فرستادن شما بر من ، دعاى شما را مستجاب مى گرداند و زكات (مايه پاكيزگى) اعمال شماست .

شرایط ختم

باید توجه داشت که از شرایط این ختم دوری از گناه و انجام واجبات است. هر چقدر انسان از گناه دور تر شود آسانتر و سریعتر به آسمان معنویت عروج خواهد کرد. گناه مانع استجابت دعاست. خیلی از رفتارهای ما زمینه ساز بسیاری از محرومیت های ماست. بسیار خوب است قبل از هر ختم و دعایی انسان توبه کند و ذکر شریف استغفار را چندین بار تکرار کند و با وضو و آرامش و با لباس طاهر در مکانی آرام و خلوت روبه قبله نشسته و این ختم را انجام بدهد. و هنگام ذکر صلوات راه نرود و با کسی سخن نگوید.

خوبست ذکر صلوات کامل و بدین صورت گفته شود «اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم»

ختم اول- دستور ختم در ۱۴ شب

حضرت آیت الله کشمیری ختمی برای قضاء حوائج از استاد خود حضرت آیت الله قاضی نقل کردند:

«که از شب شنبه بعد از نماز عشاء غسل کند و سپس شب اوّل هزار صلوات تقدیم به پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلم کند و صدقه کنار بگذارد.

شب دوّم هزار صلوات و صدقه و هدیه به امیرالمؤمنین علیه‌السلام

و شب سوّم هزار صلوات و صدقه تقدیم به حضرت زهرا علیها السلام کند؛

و هر شبی تقدیم به معصومی کند، شب چهاردهم هزار صلوات و صدقه تقدیم به امام زمان علیه‌السلام کند.

پس چهارده هزار صلوات و صدقه تقدیم و هدیه به معصومی کند. برای برآورده شدن حاجت؛ و این صلوات سبب محبوب شدن نزد محمد و آل محمد می‌شود».

ختم دوم- ختم صد هزار صلوات در مدّت سه ماه

– در مورد ختم یک ‌صد هزار صلوات در مدّت سه ماه برای قضاء حوائج، نظر استاد [آیت الله کشمیری] این بود که داعی نیّت کند که از امروز به مدّت سه ماه این عدد صلوات را می‌فرستم تا خداوند فلان حاجتم را برآورده کند.

حجت الاسلام مهدی یوسف وند:

در برخی از نقل ها از قول آیت الله کشمیری آمده که در مدت ۲ ماه قمری ۱۰۰ هزار صلوات گفته شود و شرط آن اینست که نباید یک روز ترک شود و از صبح تا غروب وقت داردصلوات ها را بفرستد ولی اگر بعد از نماز صبح، صلوات ها را بفرستد بهتر و حصول نتیجه قطعی تر است. هنگام ختم صلوات با وضو روبه قبله باشد. هنگام ذکر صلوات راه نرود و با کسی سخن نگوید. روزانه کمتر از هزار صلوات نفرستد. این ختم برای حوائج مهم بسیار دارای آثار است.

– آیت الله کشمیری می‌فرمود: تقدیم هدیه به کسی لازم نیست (یعنی خود صلوات موضوعیت دارد) و از ختوماتی است که (ان‌شاءالله) تخلّف ندارد.

ختم سوم – ختم صلوات تقدیم به امام موسی کاظم علیه السلام

– ۱۴۰۰۰ صلوات نذر موسی بن جعفر علیه‌السلام برای حوائج نیز بسیار خوب است می توان در ۱۴ روز یا در یک روز آن را بجای آورد.

 

آثار صلوات در روایات

الإمامُ الرِّضا عليه السلام : مَن لم يَقدِرْ على ما يُكَفِّرُ بهِ ذُنوبَهُ فَلْيُكثِرْ مِنَ الصَّلاةِ على محمّدٍ وآلِهِ فإنّها تَهدِمُ الذُّنوبَ هَدماً .  الأمالي للصدوق: ۱۳۱/۱۲۳.

امام رضا عليه السلام :

هر كه نمى تواند كارى كند كه به سبب آن گناهانش زدوده شود بر محمّد و خاندان او بسيار درود فرستد ؛ زيرا صلوات گناهان را ريشه كن مى كند .

الإمامُ عليٌّ عليه السلام : كُلُّ دُعاءٍ مَحجوبٌ عَنِ السَّماءِ حَتّى يُصَلّى عَلى مُحَمَّدٍ وَع َلى آلِ مُحَمَّدٍ . . كنز العمّال : ۳۹۸۸ .
امام على عليه السلام :

هر دعايى ، تا در آن بر محمّد و آل محمّد، صلوات فرستاده نشود ، از [ورود به ]آسمان ممنوع است .

الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : لا يَزالُ الدُّعاءُ مَحجوبا حَتّى يُصَلّى عَلى مُحَمَّدٍ و عَلى آلِ مُحَمَّدٍ . الكافي : ۲/۴۹۱/۱ .

امام صادق عليه السلام :

دعا پيوسته در حجاب است تا آن گاه كه بر محمّد و بر خاندان محمّد صلوات فرستاده شود .

الإمامُ الصّادقُ : مَن كانَت لَهُ حاجَةٌ إلى اللّه ِ عزّ و جلّ فَلْيَبدَأ بِالصَّلاةِ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِهِ ، ثُمَّ يَسألْ حاجَتَهُ ، ثُمَّ يَختِمْ بِالصَّلاةِ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ ، فإنَّ اللّه َ عزّ و جلّ أكرَمُ مِن أن يَقبَلَ الطَّرَفَينِ و يَدَعَ الوَسَطَ إذ كانَتِ الصَّلاةُ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ لا تُحجَبُ عَنهُ .

امام صادق عليه السلام :

هر كه مى خواهد از خداوند عزّ و جلّ حاجتى طلب كند ، به صلوات فرستادن بر محمّد و خاندان او آغاز نمايد ، سپس حاجتش را بخواهد و در پايان نيز بر محمّد و آل محمّد صلوات فرستد ؛ زيرا خداوند عزّ و جلّ كريمتر از آن است كه آغاز و انجام دعا را بپذيرد و وسط را وا گذارد ؛ چرا كه صلوات بر محمّد و آل محمّد از خداوند پوشيده نمى ماند .

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 82

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .