امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸:۴۱:۲۵

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » بایگانی » صلوات بر محمد و آل محمد(ص) موجب رهایی از آتش جهنم می‌شود

دی ۱۷, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

صلواتنویسنده

669کد مطلب

952تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

صلوات بر محمد و آل محمد(ص) موجب رهایی از آتش جهنم می‌شود

صلوات بر محمد و آل محمد(ص) موجب رهایی از آتش جهنم می‌شود

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین گرایلی در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی گفت: یکی از دعاهایی که در متون دینی بارها تکرار شده این است که «خدایا ما را از آتش جهنم نجات بده».
وی تصریح کرد: این درخواست و دعا نه تنها دعای ما، بلکه دعای معصومین(ع) و اولیاء الهی نیز هست و یکی از دعاهای شب قدر این است که خدایا ما را در زمره رهایی یافتگان از آتش دوزخ قرار بده و همچنین در دعای جوشن کبیر و دعای مجیر نیز از خداوند درخواست می‌کنیم که ما را از آتش جهنم نجات دهد.
وی با اشاره به اینکه در کلام معصومین(ع) راه‌کارهای مختلفی برای رهایی انسان از آتش جهنم بیان شده است، اظهار کرد: اولین راه‌کار صلوات فرستادن بر پیامبر خاتم(ص) و خاندان پاک او است. امام صادق(ع) فرمودند: «هرکس که هر روز بعد از طلوع خورشید صد مرتبه صلوات بفرستد از آتش جهنم نجات پیدا می‌کند و انجام این عمل در شب و روز جمعه فضیلت بیشتری دارد.
حجت‌الاسلام گرایلی افزود: از امام صادق(ع) سوال شد چه ساعت و چگونه صلوات بفرستیم که ایشان جواب دادند حداقل آن صد مرتبه است و بهترین زمان نیز برای صلوات فرستان بعد از نماز عصر روز جمعه است و بهتر است ذکر صلوات همراه با دعا برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) یعنی با «وعجل فرجهم» باشد.
وی دومین عاملی که موجب رهایی انسان از آتش جهنم می‌شود را خواندن نماز اول وقت دانست و اظهار کرد: از امام صادق(ع) روایت شده است کسی که نماز اول وقت بخواند من سه چیز را برای او ضمانت می‌کنم؛ اول مرگ راحت، دوم حساب کتاب آسان، سوم نجات از آتش جهنم و چهارم رهایی از غم و اندوه.
سخنران حرم مطهر رضوی احسان به دیگران را نیز از جمله عواملی دانست که انسان را از آتش جهنم نجات می‌دهد و در این باره گفت: احسان به دیگران سلسله مراتب دارد و اولین مرتبه آن احسان به والدین و مرتبه دوم آن احسان به خویشاوند فقیر است.
به گفته این کارشناس مذهبی مرتبه سوم احسان شامل نیکی به هر کس دیگر و حتی شامل احسان به حیوانات نیز می‌شود و کسی که در زندگی خود به هر یک از این سلسله مراتب عمل کند، نتیجه آن را در زندگی دنیوی و اخروی خود خواهد دید.

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 83

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .