امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷:۵۵:۴۱

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » نکات قرآنی » دنیای قرآنی » میوه های بهشتی در قرآن

شهریور ۲۳, ۱۴۰۰ تاریخ انتشار

صلواتنویسنده

9573کد مطلب

1311تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

میوه های بهشتی در قرآن

میوه های بهشتی در قرآن
 
و اوست که باغ هایی آفرید نیازمند به داربست و بی نیاز از داربست، و درخت خرما و کشت زار، با طعم های گوناگون، و زیتون و انار، همانند، در عین حال ناهمانند، چون ثمره آوردند از آن ها بخورید و در روز درو حق آن را بپردازید. اسراف نکنید که خداوند مسرفان را دوست ندارد. ( سوره انعام، آیه ۱۴۱)

نیاز انسان به آب و غذا، مهمترین و حیاتی ترین نیاز روزمره اوست که از تولد تا زمان مرگ وی را همراهی می کند. رشد، طول عمر، تندرستی و سلامتی، آرامش اعصاب و روان، خلق و خوی و رفتار، توان مندی و قدرت، تکثیرنسل و تولید مثل و تمام امور انسانی به نوعی وامدارتغذیه سالمند.

در قرآن کریم آیات زیادی در مورد تغذیه وجود دارد. خداوند در ۱۱۸ آیه در مورد غذا و خوردن غذا با ما سخن گفته است. در این میان ۱۹ مورد لفظ میوه ( فاکهه و اشتقاقات آن) استفاده شده است که این خود می تواند نکته ای روشن به ارزشمندی میوه ها از نظر غذایی باشد.

به غیر از آیاتی که موضوع میوه به طور کلی در آن مطرح شده است در قرآن آیات دیگری نیز وجود دارد که به بعضی از میوه های خاص به عنوان خیر و عنایتی از جانب پروردگار برای مردم اشاره شده است. این میوه ها عبارتند از: انار، انجیر، انگور، خرما و زیتون.

در این تحقیق سعی شده است نکاتی درباره ی ارزش غذایی میوه ها به طور کلی و میوه های بهشتی در قرآن به طور اخص ارائه شود.

فایل پی دی اف

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 83

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .