امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۵:۲۳:۳۹

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » نکات قرآنی » دنیای قرآنی » دانلود و خرید کتاب امام زمان در آیات قرآن

اسفند ۲۳, ۱۴۰۰ تاریخ انتشار

صلواتنویسنده

16135کد مطلب

419تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

دانلود و خرید کتاب امام زمان در آیات قرآن

دانلود و خرید کتاب امام زمان در آیات قرآن

معرفی کتاب امام زمان در آیات قرآن

امام زمان در آیات قرآن کتابی نوشته علی‌اصغر ماهی وکیل دادگستری و مدرس دانشگاه است. مسئله وجود امام زمانبه عنوان آخرین ذخیره الهی و منجی عالم بشریت و همچنین مسائل پیرامون غیبت، فلسفه و حکمت آن، علائم ظهور، احوال مردم در آخرالزمان و … از اساسی‌ترین مسائل هستی است که تمامی ادیان، مذاهب و مکاتب در خصوص آن سخن‌ها گفته و دلیل ها آورده‌اند اما متاسفانه با گذشت زمان این موضوع مهم، دچار بدعت‌ها، آفت‌ها، افراط ها و تفریط‌های فراوان شده است تا به جایی که برخی آن را از اساس تکذیب نموده و برخی دیگر آن را با انبوهی از خرافات و مسائل بی اساس آمیخته‌اند.

 درباره کتاب امام زمان در آیات قرآن

نویسنده پس از مطالعه بخشی از خطبه نبی مکرم اسلام در مسجد خیف که فرمود:

«خداوند، شاد و خرم نماید بنده‌ای را که سخن مرا بشنود و درک کند و آن را حفظ نموده و به کسی که نشنیده است برساند. ای مردم! سخن مرا شاهدین به غائبین برسانند، چه بسا حامل فقهی که فقیه نباشد و چه بسا حامل فقهی که آن را به فقیه تر از خود برساند …».

بر آن شد تا در راستای انجام تکلیف شرعی پس از قریب به دو دهه تحقیق، تبلیغ و تدر یس امور دینی و معارف اسلامی موضوع مهدویت و سایر مسائل وابسته به آن را از منظر تفسیر، تأویل، تشبیه، مقارنه و تطبیق در آیات کتاب خدا جستجو نموده و با توسل به احادیث مستند و معتبر از کتب مرجع حدیث شیعه امامیه، به اثبات برساند.

علی‌اصغر ماهی بر این باور است وقتی این مهم توسط آیات قرآن که مورد قبول و اتفاق همه مسلمین است به اثبات برسد، آن که معتقد به وجود آن حضرت است، مندرجات این کتاب موجب افزایش بصیرت و استحکام عقیده‌اش می‌شود و آن که منکر یا شک‌کننده در احوال آن حضرت است با ملاحظه آیات، روایات و نکات و توضیحات ذیل آن به اندیشه فرورفته و امید است که از شک بیرون آمده و راه هدایت را پیدا نماید.

او پیش از ورود به مبحث اصلی معنای اصطلاحاتی مانند تاویل و تفسیر و تفاوتشان با یکدیگر، محکم و متشابه در قرآن، نیاز قرآن به مفسر، حرام بودن تفسیر قرآن به رای و این که چرا ائمه و اهل بیت صالح‌ترین مردم به تفسیر و تاویل قرآن هستند… را توضیح داده است.

 خواندن کتاب امام زمان در آیات قرآن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به موضوع مهدویت و همچنین تفسیر موضوعی قرآن کریم را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

 بخشی از کتاب امام زمان در آیات قرآن

چرا ائمه اهل بیت (ع) صالح ترین مردم به تفسیر و تأویل قرآن هستند؟

دلیل این امر ریشه در «اعلمیت» و «طریق علم» ایشان داشته که به شرح ذیل تبیین و تشر یح می‌گردد:

۱- به حکم عقل، ائمه از همه مخلوقات «اعلم» و داناترند چرا که امام باید به همه حدود الهی و احکام و شرایع و سنن او عالم باشد در غیر این صورت، اطمینانی بر وی نیست که این حدود و احکام را ضایع و دگرگون نکند. از طرفی امام باید عالم به ظاهر و باطن قرآن باشد تا بتواند هر چیز را در همان موضعی که خداوند قرار داده، تبیین نموده و به این وسیله امت را به سرمنزل مقصود هدایت نماید.

منبع

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 82

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .